Canvis a "Eix 2. Ciutat innovadora - Línia 2.6 GOVERNANÇA OBERTA"
Títol (Català)
- +Eix 2. Ciutat innovadora - Línia 2.6 GOVERNANÇA OBERTA
Títol (Castellano)
- +Eje 2. Ciudad innovadora - Línea 2.6 GOBERNANZA ABIERTA
Cos (Català)
-
+
Projecte 1 - Elaboració, aprovació i seguiment del PAM 2023-2027
El PAM és l’instrument de planificació estratègica que s’elabora a l’inici de cada mandat, establint les línies prioritàries, els objectius i les actuacions que donaran lloc a les inversions de l’Ajuntament de Sant Joan Despí en els propers anys.
Projecte 2 - II edició dels pressupostos participatius 2024-2027
El pressupost participatiu és el mecanisme de democràcia directa que permet als ciutadans influir o decidir directament sobre els pressupostos públics de Sant Joan Despí, mitjançant un procés de participació ciutadana. Enguany, es preveu desenvolupar la segona edició amb un pressupost de 600.000 euros per al període 2024-2027.
Projecte 3 - Posada en marxa del portal municipal de dades obertes
Les dades obertes (open data en anglès) són conjunts de dades produïdes o recopilades per organismes públics que les administracions públiques posen a disposició de la ciutadania perquè les pugui utilitzar lliurement de manera senzilla i còmoda. Amb el desenvolupament de la societat de la informació, les dades obertes són una eina d’informació molt valuosa que proporciona avantatges tant per a la ciutadania i les empreses com per a la mateixa Administració, que pot millorar la seva eficiència gràcies a una capacitat més gran d’interoperabilitat.
Projecte 4 - Ètica pública i integritat institucional
L’ètica i els valors són indispensables en qualsevol esfera de la societat, pública o privada. Per tal de garantir el compliment del codi ètic i de conducta i el sistema d’integritat institucional vigent, continuarem treballant en les accions que preveu el pla d’acció.
- Subprojecte:
- Impuls de la contractació pública innovadora, ètica i socialment responsable.
Projecte 5 - Implantació d’una plataforma de report i categorització automàtica d’incidències urbanes per a la millora de l’eficàcia dels serveis públics
Implantació d'una Plataforma de Comunicació i Categorització Automàtica d'Incidències Urbanes per a la millora de l'eficiència dels serveis públics. Es pretén desenvolupar i implementar una solució basada en una app mòbil (en Android, iOS i PWA) i una plataforma Smart City que permeti a la població reportar incidències o desperfectes en l'entorn urbà, a través de la presa de fotografies. Posteriorment, s'enviaran al núvol per a ser processades i classificades automàticament mitjançant un model de 'image captioning'. Una vegada classificada, la incidència s'assignarà a les àrees municipals corresponents, agilitzant la seva gestió i millorant la qualitat urbana, amb repercussió sobre la qualitat de vida de la ciutadania, a la qual se li reportarà la tramitació i resolució de cada incidència.
Projecte 6 - Mecanismes de retiment de comptes
La rendició de comptes és el conjunt de mecanismes que permeten explicar i exposar, de manera objectivable, el grau d'assoliment i el compliment de les actuacions i propòsits dels diferents projectes. El retiment de comptes és un element clau de la transparència de les administracions públiques i dels governs oberts. Per fer-lo possible cal continuar aprofundint en els elements que hem anat implementant fins ara com les cartes de serveis i el conjunt d’indicadors mitjançant el qual s’analitza el grau d’assoliment dels compromisos de servei i qualitat dels mateixos.
- Subprojectes:
- Segell Infoparticipa de la UAB
- Cartes de serveis i gestor d’indicadors municipals
Cos (Castellano)
-
+
Proyecto 1 - Elaboración, aprobación y seguimiento del PAM 2023-2027
El PAM es el instrumento de planificación estratégica que se elabora al inicio de cada mandato, estableciendo las líneas prioritarias, objetivos y actuaciones que darán lugar a las inversiones del Ayuntamiento de Sant Joan Despí en los próximos años.
Proyecto 2 - II edición de los presupuestos participativos 2024-2027
El presupuesto participativo es el mecanismo de democracia directa que permite a los ciudadanos influir o decidir directamente sobre los presupuestos públicos de Sant Joan Despí, mediante un proceso de participación ciudadana. Este año, se prevé desarrollar la segunda edición con un presupuesto de 600.000 euros para el período 2024-2027.
Proyecto 3 - Puesta en marcha del portal municipal de datos abiertos
Los datos abiertos (open data en inglés) son conjuntos de datos producidos o recopilados por organismos públicos que las administraciones públicas ponen a disposición de la ciudadanía para que los pueda utilizar libremente de forma sencilla y cómoda. Con el desarrollo de la sociedad de la información, los datos abiertos son una herramienta de información muy valiosa que proporciona ventajas tanto para la ciudadanía y las empresas como para la propia Administración, que puede mejorar su eficiencia gracias a una mayor capacidad mayor de interoperabilidad.
Proyecto 4 - Ética pública e integridad institucional
La ética y los valores son indispensables en cualquier esfera de la sociedad, pública o privada. Para garantizar el cumplimiento del código ético y de conducta y el sistema de integridad institucional vigente, continuaremos trabajando en las acciones previstas en el plan de acción.
- Subproyecto:
- Impulso de la contratación pública innovadora, ética y socialmente responsable.
Proyecto 5 - Implantación de una plataforma de reporte y categorización automática de incidencias urbanas para la mejora de la eficacia de los servicios públicos
Implantación de una Plataforma de Comunicación y Categorización Automática de Incidencias Urbanas para la mejora de la eficiencia de los servicios públicos. Se pretende desarrollar e implementar una solución basada en una app móvil (en Android, iOS y PWA) y en una plataforma Smart City que permita a la población reportar incidencias o desperfectos en el entorno urbano, a través de la toma de fotografías. Posteriormente, se enviarán a la nube para ser procesadas y clasificadas automáticamente mediante un modelo de 'image captioning'. Una vez clasificada, la incidencia se asignará a las áreas municipales correspondientes, agilizando su gestión y mejorando la calidad urbana, con repercusión sobre la calidad de vida de la ciudadanía, a la que se le devengará la tramitación y resolución de cada incidencia.
Proyecto 6 - Mecanismos de rendición de cuentas
La rendición de cuentas es el conjunto de mecanismos que permiten explicar y exponer, de forma objetivable, el grado de consecución y el cumplimiento de las actuaciones y propósitos de los diferentes proyectos. La rendición de cuentas es un elemento clave de la transparencia de las administraciones públicas y de los gobiernos abiertos. Para hacerlo posible es necesario continuar profundizando en los elementos que hemos ido implementando hasta ahora como las cartas de servicios y el conjunto de indicadores mediante el cual se analiza el grado de consecución de los compromisos de servicio y calidad de los mismos.
- Subproyectos:
- Sello Infoparticipa de la UAB
- Cartas de servicios y gestor de indicadores municipales
Compartir