Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Eje 1. Ciudad resiliente - Línea 1.2. MOVILIDAD SOSTENIBLE"

Avatar: Lydia Cots Lydia Cots

Título

  • +{"ca"=>"Eix 1. Ciutat resilient - Línia 1.2. MOBILITAT SOSTENIBLE", "es"=>"Eje 1. Ciudad resiliente - Línea 1.2. MOVILIDAD SOSTENIBLE"}

Cuerpo

  • +["

    Projecte 1 - Transformació integral de la B23

    El seu objectiu principal és el perllongament de la Diagonal de Barcelona, en el seu concepte d’avinguda urbana, per tal d’integrar la infraestructura viària en els diferents municipis per on passa i que, a dia d'avui, queden pràcticament dividits pel pas d'aquesta via. D’aquesta manera, aquesta obra pretén integrar la via B23 seguint diferents criteris per fer-la més verda, sostenible i amb la intenció de pacificar-la i adaptar-la als vianants i a transports públics i sostenibles com és la bicicleta. L'AMB lidera, en estreta col·laboració amb els Ajuntaments de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, l'estudi i la viabilitat del projecte. La proposta urbanística suposa mantenir la B-23 com a via segregada i amb la capacitat viària actual, però transformant la seva secció per convertir-la en una eix cívic metropolità de més de 15,7 km que prolongui l’avinguda Diagonal incorporant sistemes de transport públic i recorreguts per a vianants i bicicletes, amb la finalitat de connectar de manera sostenible i accessible Barcelona amb els municipis de l’eix Llobregat.

    Projecte 2 - Desenvolupament de la ZBE (Zona de baixes emissions)

    En el marc del SJD Pel Clima, la implementació de la ZBE de Sant Joan Despí significa una mesura més per incrementar la pacificació del trànsit a la ciutat, prioritzant les persones i el transport públic en detriment de l’ús dels vehicles privats de motor més contaminants. En definitiva, es pretén assolir és una ciutat amb menys cotxes i més espai de gaudi per la ciutadania amb un aire més net que afavoreixi la salut de les persones que hi viuen. Objectius: Millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a les ciutats. Millorar la qualitat de l’aire de les ciutats. Disminuir la contaminació atmosfèrica i les emissions generades pel transport de combustió. Disminuir la contaminació acústica. Promoure la mobilitat sostenible. Pacificar el trànsit.

    Projecte 3 - Ampliació i millora de la xarxa ciclable municipal

    Millora i ampliació de la xarxa ciclable existent fent-la més segura, contínua, directa i inclusiva

    • Subprojectes:
    • Redacció del projecte i execució de les obres per a la remodelació de la xarxa ciclable del Passeig del Canal entre el carrer Creu d’en Muntaner i l’Av. Barcelona.
    • Redacció del projecte i execució de les obres per a l’execució d’un nou carril bici a l’Av. Onze de setembre i millora de la vorera bici del carrer Major (entre el pas inferior de la B-23 i l’Av. Onze de setembre) així com la millora de la seva connexió.
    • Definició de la connexió de la xarxa ciclable en l’àmbit sud de la ciutat
    • Disseny i solució tècnica per a la millora de la connexió de la xarxa ciclable en l’àmbit nord-est de la ciutat

    Projecte 4 - Actualització del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS)

    Diagnosi prèvia, i identificació dels principals objectius. Creació de la Mesa de la Mobilitat on hi figuraran els actors que intervindran en l’elaboració del PMUS.

    Anàlisi i diagnosi de la situació actual de la demanda global i particular (a peu, bicicleta, VMP, transport públic, vehicle privat, aparcament, distribució urbana de mercaderies, externalitats,...) i diagnosi de la situació tendencial o prevista.

    Definir els objectius específics i els indicadors associats a aquests objectius per poder realitzar un seguiment del mateix.

    Projecte 5 - Pla d’accessibilitat

    El Pla d’Accessibilitat Municipal és l’instrument que identifica i planifica les actuacions que cal dur a terme perquè s’assoleixin les condicions d’accessibilitat establertes en la legislació vigent. Redacció i aprovació del Pla d’accessibilitat municipal en els àmbits d’espai públic, edificis, mitjans de transport, productes, serveis i processos de comunicació. També es revisarà l’ordenança d’accessibilitat.

    Projecte 6 - Intervencions d’Accessibilitat Municipal

    Identificació i planificació de les actuacions a dur a terme per assolir les condicions d’accessibilitat dels espais d’ús públic establertes en la legislació vigent

    • Subprojectes:
    • Àmbit de millora de l'accessibilitat dels espais d'ús públic
    • Àmbit de millora de l'accessibilitat dels edificis públics
    • Àmbit de millora de l'accessibilitat del transport públic

    Projecte 7 - Impuls del vehicle elèctric

    Creació de nous punts de recàrrega elèctrica i millora dels existents. Millora i ampliació de la xarxa municipal d’electrolineres a través de convenis amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

    • Subprojectes:
    • Nova electrolinera a la confluència dels carrers Major i Riera d’en Nofre (davant del Pavelló Salvador Gimeno)
    • Nova fotolinera elèctrica al carrer de la Fontsanta

    Projecte 8 - Millora del sistema de bicicleta elèctrica metropolitana (AMBICI)

    L’electrificació de 6 estacions del servei d’AMBICI a Sant Joan Despí, permetrà millorar notablement el manteniment i l’eficiència del servei, al poder-se carregar automàticament les bicicletes en el propi punt d’ancoratge.

    Electrificació de les estacions ubicades a: Av. Barcelona – C. Goytisolo - Plaça del Pi - Centre Miquel Martí i Pol - Centre Cívic Torreblanca - Ciutat esportiva Joan Gamper - Centre Mercè Rodoreda -

    Projecte 9 - Promoció i millora del transport públic col·lectiu

    Actuacions de promoció i millora del transport públic col·lectiu per fer-lo més competitiu

    • Subprojectes:
    • Millora del transport col.lectiu en desplaçaments interns i/o supramunicipals
    • Impuls per a un transport públic col·lectiu competitiu.

    Projecte 10 - Mobilitat compartida

    Anàlisi de la viabilitat per a implementar sistemes de mobilitat compartida a nivell municipal, dins de l’àmbit metropolità. Estudi i avaluació de sistemes de mobilitat compartida per a la seva implementació

    Projecte 11 - Impuls de l’aparcament per a residents

    Creació d’àrees d’aparcament per a residents a diferents punts de la ciutat i integrar-les al sistema de gestió AMB Aparcament Metropolità, com la resta d’àrees d’estacionament regulat que existeixen actualment al municipi

    Projecte 12 - Foment i impuls de Plans de Desplaçament d’Empreses i Estudis d’Avaluació de la Mobilitat Generada

    Es fomentaran i s’impulsaran Plans de Desplaçament d’Empreses i Estudis d’Avaluació de la Mobilitat Generada amb l’objectiu de promoure una mobilitat sostenible en els desplaçaments associats al treball i a l’activitat

    Projecte 13 - Impuls de la ciclologística (darrera milla)

    S’impulsarà la ciclologística per a la darrera fase de la distribució de mercaderies, especialment les associades a l’e-commerce i les associades l’intercanvi de productes del teixit comercial municipal

    Projecte 14 - Asfaltatge, reordenació i pacificació del trànsit

    La reordenació dels carrers permeten millorar la seguretat viària del conjunt de la ciutat, millorant entre d’altres, les característiques dels carrils bici, el disseny dels estacionaments o la senyalització viària.

    Projecte 15 - Pla Local d’Habitatge

    El Pla Local d’Habitatge 2024-2029 de Sant Joan Despí es concep com l’instrument de planificació tractor de la transformació del municipi en matèria d’habitatge, amb l’objectiu d’afavorir un parc d'habitatges digne, adequat, assequible i suficient per satisfer les necessitats socials, sustentat sobre un parc d’habitatges de qualitat. Aquest parc ha de garantir la adequada habitabilitat dels habitatges i ser eficient energèticament, garantint condicions bàsiques i adequades tan a nivell qualitatiu com quantitatiu. Per a això caldrà utilitzar recursos diferents i un ampli ventall d’intervencions, tant privades com públiques, garantir una oferta adequada i diversa, per mitjà de diferents règims de tinença d'habitatge.

    Projecte 16 - Habitatge de protecció oficial

    Seguiment i impuls de l’habitatge de protecció oficial.

    • HPO Torreblanca (80 habitatges)
    • HPO Sector ITV (53 habitatges)
    • HPO UP1-PA2 – Carrer de la Fontsanta 36-38 (48 habitatges)
    • HPO UA4 Avinguda de Barcelona - Fontsanta (105 habitatges)
    • HPO UP3-PA9 – Carrer de la Fontsanta 2-4 (35 habitatges)



    Millora i ampliació de la xarxa ciclable existent fent-la més segura, contínua, directa i inclusiva

    ", ""]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir