PIC - PERSONES, INTERACCIÓ I CONEIXEMENT
Eix transversal 7. Transformació digital intel.ligent
Projecte integral per afavorir un nou model de relació i interacció de l’Ajuntament amb la població, a més de fomentar la transformació digital. Els seus objectius són:
Garantir l’accés de la ciutadania als serveis i productes públics en igualtat de condicions, independentment de les capacitats tecnològiques que tingui cadascú.
Crear i desenvolupar espais de participació i col·laboració entre la ciutadania i l’Ajuntament per millorar els serveis i productes públics adaptant-los a les necessitats ciutadanes.
Per una banda, consisteix en un projecte pilot per a l’habilitació d’un espai TIC a un equipament municipal. D’altra banda, el Programa d’acompanyament i alfabetització digital mitjançant els Agents TIC persegueix l’alfabetització digital i el foment de l’ús de l’administració electrònica, donant un ajut personalitzat a l’hora de fer tràmits o gestions administratives de forma telemàtica, com ara sol·licitar ajudes i accedir a serveis públics, o bé ensenyar com fer servir diverses aplicacions i eines digitals bàsiques, com el correu electrònic i les videoconferències. A més, s’estan implantant Quioscos Digitals per realitzar aquests tràmits i es realitzaran accions de formació digital entre la població i els treballadors de l’Ajuntament.
Actuacions associades:
Habilitació del espai TIC. 2023-2024
Agents TIC – Programa d’acompanyament i alfabetització digital. 2023-2024
Implantació de Quioscos Digitals a les oficines d’atenció. 2023-2024
Xarxa de Centres de Capacitació Digital. 2023-2026
Capacitació TIC i digital de la població i el personal municipal. 2023-2026
Àrea responsable: Polítiques de transparència, bon govern i participació
Agents implicats: Educació, relacions institucionals i ecosistema d'innovació local
Compartir