Cambios en "TRANSFORMACIÓN INTEGRAL DE LA B-23"
Cuerpo (Català)
-
-
El seu objectiu principal és el perllongament de la Diagonal de Barcelona, en el seu concepte d’avinguda urbana, per tal d’integrar la infraestructura viària en els diferents municipis per on passa i que, a dia d'avui, queden pràcticament dividits pel pas d'aquesta via. D’aquesta manera, aquesta obra pretén integrar la via B23 seguint diferents criteris per fer-la més verda, sostenible i amb la intenció de pacificar-la i adaptar-la als vianants i a transports públics i sostenibles com és la bicicleta.
Eix Transversal 1. Ciutat Cohesionada, Connecta i Verda
L'AMB lidera, en estreta col·laboració amb els Ajuntaments de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, l'estudi i la viabilitat del projecte. Cal mencionar que aquest és un projecte que es va iniciar l’any 2015 i encara està en curs.La proposta urbanística suposa mantenir la B-23 com a via segregada i amb la capacitat viària actual, però transformant la seva secció per convertir-la en una eix cívic metropolità de més de 15,7 km que prolongui l’avinguda Diagonal incorporant sistemes de transport públic i recorreguts per a vianants i bicicletes, amb la finalitat de connectar de manera sostenible i accessible Barcelona amb el Llobregat.
Actuacions associades:
- Accions urbanes de preparació dels terrenys i renovació d’infraestructures. 2023-2024
- Desenvolupament dels eixos transversals i multifuncionals. 2023-2030
- Creació de vials, estacionaments, plataformes de vianants i carrils bici. 2023-2030
- Creació de nous espais, parcs i equipaments municipals. 2023-2030
Àrea responsable: Projectes estratègics
Agents implicats: Noves infraestructures per a la mobilitat, planificació, habitatge, urbanisme i obres, taula de treball per a la B-23, AMB, Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern
-
+
Eix Transversal 1. Ciutat Cohesionada, Connecta i Verda
El seu objectiu principal és el perllongament de la Diagonal de Barcelona, en el seu concepte d’avinguda urbana, per tal d’integrar la infraestructura viària en els diferents municipis per on passa i que, a dia d'avui, queden pràcticament dividits pel pas d'aquesta via. D’aquesta manera, aquesta obra pretén integrar la via B23 seguint diferents criteris per fer-la més verda, sostenible i amb la intenció de pacificar-la i adaptar-la als vianants i a transports públics i sostenibles com és la bicicleta.
L'AMB lidera, en estreta col·laboració amb els Ajuntaments de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, l'estudi i la viabilitat del projecte. Cal mencionar que aquest és un projecte que es va iniciar l’any 2015 i encara està en curs.
La proposta urbanística suposa mantenir la B-23 com a via segregada i amb la capacitat viària actual, però transformant la seva secció per convertir-la en una eix cívic metropolità de més de 15,7 km que prolongui l’avinguda Diagonal incorporant sistemes de transport públic i recorreguts per a vianants i bicicletes, amb la finalitat de connectar de manera sostenible i accessible Barcelona amb el Llobregat.
Actuacions associades:
- Accions urbanes de preparació dels terrenys i renovació d’infraestructures. 2023-2024
- Desenvolupament dels eixos transversals i multifuncionals. 2023-2030
- Creació de vials, estacionaments, plataformes de vianants i carrils bici. 2023-2030
- Creació de nous espais, parcs i equipaments municipals. 2023-2030
Àrea responsable: Projectes estratègics
Agents implicats: Noves infraestructures per a la mobilitat, planificació, habitatge, urbanisme i obres, taula de treball per a la B-23, AMB, Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern
Compartir