Eix 2. Ciutat innovadora - Línia 2.5. SMART CITY
Projecte 1 - Definició de l’estratègia de ciutat intel·ligent i desenvolupament d’una plataforma universal de gestió de la informació
Una ciutat intel·ligent i sostenible és una ciutat que aprofita la infraestructura de les TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació) de manera adaptable, fiable, escalable, accessible, segura i flexible per millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans i ciutadanes. Es tracta d’un procés de transformació cap a una gestió transversal que ens planteja un procés a llarg termini i amb forta complexitat tècnica.
En conseqüència, durant el present mandat impulsarem l’elaboració d’un Pla Director Smart City, amb lideratge municipal i amb la participació i la col·laboració de tots els agents urbans, amb l’objectiu d’afavorir l’evolució de la ciutat tradicional a la ciutat intel·ligent.
Projecte 2 - Modernització de la infraestructura de tecnologies de la informació (TI)
Actualitzar la infraestructura de TI de l’Ajuntament de Sant Joan Despí per a millorar-ne l’eficiència i la seguretat.
Projecte 3 - Elaboració d’un pla estratègic de comunicacions corporatiu
La societat del coneixement exigeix un impuls decidit envers les tecnologies de la informació i la comunicació. Per portar-lo a terme, és imprescindible potenciar la xarxa de fibra òptica i facilitar la provisió de serveis mitjançant la xarxa, i apostar per la mobilitat, com ara els serveis de veu i dades d’alta capacitat.
Projecte 4 - Renovació, millora i adequació de les instal·lacions dels edificis municipals
El cablejat informàtic és una de les autopistes que cal tenir sempre en les millors condicions possibles i que el pas del temps fa que calgui millorar i adequar periòdicament. Disposar d’un cablejat en òptimes condicions, han de ser resultat d’una tasca transversal de manteniment i millora amb disponibilitat d’un programa propi.
Projecte 5 - Reforç de les mesures de seguretat informàtica
L’administració local es la més propera a la ciutadania i presta serveis essencials per al benestar de la ciutadania. No obstant, també és la més vulnerable als ciberatacs, que poden posar en risc la seguretat, la privacitat i la confiança dels ciutadans i ciutadanes, així com el funcionament de les infraestructures crítiques. Els ciberatacs a les entitats locals han augmentat en els darrers anys, aprofitant les febleses dels sistemes d’informació i comunicació. Davant d’aquesta situació, l’Administració Local ha d’afrontar el repte de millorar la seva ciberseguretat, tant des del punt de vista legal com des del tecnològic.
Compartir